fredag 29 januari 2010

FA=

fria aktiviteter en liten stund! Pappa är med killarna och lilla Maja ligger utslagen bredvid på soffan. Lilla stackarn har fått maginfluensa. Det är verkligen en sjukdom som man inte ens önskar sin värsta fiende. Återstår att se hur restan av familjen klarar sig... Maken och jag delade precis på en liten "Jägermeister". Gammalt knep men jag tror inte att det hjälper... Håll tummarna för oss !
Har inte haft så mycket inredningsinspiration denna vecka men efter åtskilliga dagar på köksön hittade till sist en pärlhyacint in i en ljuslykta.

Satte lite gammalt bibelpapper runt krukan.

Passade samtidigt på att pynta om lite grann på rullvagnen.
Omväxling förnöjer.

I höstas köpte jag en gammal psalmbok på loppis. Till min stora förtjusning innehöll den en liten skatt, ett graverat silverkors och en handskriven lapp som handlade om konfirmanden. Sådan kuriosa älskar jag! Ska vörda den omsorgsfullt!

Nu väntar lite fortsatt fredagsmys med familjen.

Önskar alla som kikar in här en underbar helg!




Posted by Picasa

16 kommentarer:

Handgjorda drömmar sa...

Vad härligt det är med pärlhyacinter!
Hoppas verkligen ni lyckas hålla maginfluensan borta - håller verkligen med dig om att det är en sjukdom man inte önskar någon... Ett litet beprövat tips är att svälja c:a 5 st vitpepparkorn. Fick tipset från en vän som jobbar som förskolelärare - å där är man ju extra utsatt.
Håller tummarna för att ni håller er friska - ta det lugnt med jägermeistern....:)
Kramar Marie

Vikeskärs hem och vardag sa...

Hoppas verkligen ni slipper magsjuka. Det blev fint med pärlhyacinten i lyktan :)
Ha en trevlig helg, kram

Helena sa...

Stackars lilla Maja, hoppas hon tillfrisknar snabbt och att ni andra klarar er. Vilken vacker psalmbok, förstår att du är förtjust i den. Kram Helena

Livet på Berget sa...

Oj oj oj jag håller tummarna, det är så kämpigt när alla trillar dit. Så vackra bilder du visar, älskar din lykta, den är underbar.
Lycka till nu och jag skickar paketet så snart jag hinner.
Kram
/Sara

Snuskebassa sa...

Nydelig kors! Det er jo som å finne en skatt når denslags dukker opp.
God bedring til den lille, forferdelig å ha mageinfluensa. Jågermeister sies å ha helbredende krefter.... :-)
Håper det viser seg å være det rette. Ønsker dere alle en riktig god helg.
Klem fra Liv

Norregård sa...

Hej!!
Så söta små pinaler du har;o)
Hoppas ni andra klrar er, hua
för maginfluensa....
Kram Kram Malin

Cc sa...

Vilken extra bonus du fick med. Men stackars liten, nej jag tror inte det finns nått värre. själv kör jag med vitpeppar. kanske inte lika kul. Ha det så gott ni kan . Kram

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!
ja nu får man allt frossa i vårlökar för att ståut med kylan..gnällig? ja som tusan..står snart inte ut längre..vill bara ha vår och sommar..

Var på IKEA på väg hem ifrån jobbet och fyndade vårlökar för småslantar!

I helgen blire loppis igen..jag tror att jag är beroende..Kan man bli det??

Kramis Sanne!

sylvia sa...

hei
å så nydelige bilder du viser her,håper den syke blir bra fort,god bedring,ønsker dere alle en nydelig helg,
klem fra sylvia

hemma hos lilla mej sa...

Gomorron!Hoppas att ni inte blir magsjuka alla .Bara så himla jobbigt.Gillar din lykta med blommor i Ha en skön och härlig lördag Varmkram Rita ♥

Fågel Blå sa...

Godmorgon!
Usch den där magsjukan är ett riktigt elände!
Underbara bilder du visar!
Önskar dej en trevlig helg!
Kram Kathrine!

Mitt hvite hus sa...

Så fint du har pyntet krukken perleblomstene...
herlige stemning hos deg...

ønkser de syke god bedring...

god lørdag..

klem Kerstin

Cathrin sa...

Mmmm, så fint du gjort med pärlisarna i lyktan! Och bibeln var ju underbar! Håller tummarna för er. Stackars Maja, just magsjuka är hemskt.

ha en härlig helg!
Kram
Cathrin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hoppas du fortfarande är frisk, stacars Maja, det är jobbigt med maginfluensa. Det var en bra idé med pappret runt krukan, blev jättefint.
Ha en bra lördag
Goa kramen
AnnaMaria

Evas Passion sa...

Vad fin lykta med parlhyacint!!!!
Ha en trevlig helg!!!Har har vi sno...otroligt!!!

kram Eva

Smultronlycka sa...

Hej Anna-Lena!
Jag tycker du haft mycket inredningsinspration ändå som det ser ut :)
Jättemysigt har du pysslat till!
Vad kul att det var en handskriven lapp med bibeln!!
Magsjuka är riktigt hemskt..
Hoppas ni andra klarar er!
Sköt om dig!
Kram Anna