söndag 1 mars 2009

Årets första vårmånad...

1:a mars, 1:a mars inte klokt vad fort det går. Årets första vårmånadsdag bjöd på fantastiskt fint väder. Härliga tider vi har framför oss. Som vanligt har det varit full rulle här hemma och jag har inte hunnit med särskilt mycket pysslande men jag har å andra sidan haft en väldigt mysig helg. Har i alla fall hunnit med att göra lite planteringar och sått lite frön som förhoppningsvis blir plantor fram emot sommaren. Jag har sått sk mormorsblommor: rudbeckia, kantnepeta, lavendel och även lite tomat. Blir så ivrig varje vår och köper nya fröer men misslyckas nästan alltid med mina odlingar, är verkligen ett hopplöst fall men som obotlig optimist ger jag mig inte. Någon gång ska jag väl kunna få till det...hur svårt kan det vara egentligen. Har försökt med alla möjliga metoder och i år tänker jag anstränga mig till det yttersta för att få några plantor som överlever.

Skulle gärna blogga mera men nu är det sannerligen på tiden att jag börjar skriva mitt PM som delvis ska vara klart tills i morgon.

Ha en riktigt skön söndagkväll!

Inga kommentarer: