tisdag 31 mars 2009

Påskigt värre

Påsken har börjat etablera sig inne hos hos nu. På bilden ovan är ett litet stilleben med fynd från Tradera. Påbörjade själv lite påskpyssel i går kväll men när det var dags att lägga barnen var de inte bara de som somnade om jag säger så... Klockan var ungefär kvart över 2 när jag tassade ner, stängde av datorn, kollade dörrar och släckte. Som tur var kunde jag somna om.
Har tänkt dekorera äggen lite mer, med spets, band och kors. Hinner kanske göra det i afton. Det kändes lite snopet när jag somnade i från allt i går.

Bilderna har jag hittat på nätet och äggen är gamla vanliga färgglada som jag sprayat vita.

Lilla Maja har också pysslat. Hon var väldigt idog i sitt arbete med att färglägga kaninen. Visst blev den söt! Gipskaniner och färg finns att köpa på Rusta för 10 kr.

Lite ägg från Miljögården och bo från Panduro. Måste köpa lite mer penseer idag och komplettera med.

Påskkorten från samlarmässan har inte hittat sin plats än. Men någonstans ska jag väl kunna placera dem. I vilket fall som helst är de ursöta!


Det är inte bara barnen som är gottegrisar. Mandeläggen var väldigt fina att ha framme som dekoration men vad gör man när man har en liten tiggande "lilltott". Karamellerna fick tyvärr åka in i skafferiet igen.

Ute blir det lite mer färgglad påsk. Passar bra till vårt gula hus!


Lite tidigt men efter detta inlägg måste jag önska er alla en riktigt
GLAD PÅSK!







Inga kommentarer: