fredag 20 mars 2009

Ett ägg-stra inlägg

Kan inte längre hålla mig och därför har jag redan börjat smyga in lite påskdekorationer hemma hos oss. De här söta dekorationsäggen har jag fyndat på Tradera. Ruvar än så länge på mina egna ägg men hoppas att de snart är klara för kläckning.

Det ser ju tämligen tomt ut i äggkorgen från House doctor som är mitt senaste bidrag till inredningen i lantlig stil, ungefär ett år efter alla andra. Hittade den i en mysig butik som heter Linkullen i Järvsö. Det fanns också en hel del fina kläder där men jag lyckades lägga band på mig själv....

Blev lite imponerad av maken häromdagen för han hade på eget bevåg placerat äggkorgen på ett perfekt ställe, hängande på en krok under hatthyllan. Korgen passade väldigt bra där. Stackars krake, jag har indoktrinerat honom ett tag nu...(fniss, fniss)

Idag hade vi en dramatisk stund här hemma med blodutgjutelse. Hugo och Maja gosade lite för mycket med varandra vilket resulterade i att Hugo ramlade hårt mot kanten på en dörr och slog upp ett jack i huvudet. Gissa om att jag blev förskräckt när jag såg blodet komma forsande. Som tur var blev jacket inte särskilt djupt men för säkerhets skull fick Hugo en tid hos närakuten där läkarna "limmade ihop" såret. Slutet gott, allting gott!

Ha en underbar helg och njut av våren!


Inga kommentarer: