fredag 13 mars 2009

Gott och blandat

Halloj!

Känns som om det var en evighet sedan jag bloggade och ändå har det bara gått ett par dagar sedan sist. I kväll har maken och jag parkerat oss i köket och sysslat med förberedelser inför morgondagens kalas (hugo fyller 6 år) och fjällresan på söndag. I år blir det en favorit i repris, nämligen en kortvecka i Järvsö. Vi blev så otroligt nöjda med vår resa dit förra året att vi bara är "tvungna" att åka dit igen. Detta "lilla" skidparadis kan verkligen rekommenderas åt alla barnfamiljer och att det dessutom finns väldigt många vackra hälsingegårdar att beskåda på resan dit gör det hela bara ännu bättre. Längtar till lite skön avkoppling i den friska fjälluften...

Under veckan som gått har vi ( läs, kära maken) satt upp den lilla hyllan med porslinsknoppar. Har inte riktigt bestämt mig för vilka saker som den ska prydas med utan håller som bäst på att flytta runt på lite olika saker, fram och tillbaka. Det kommer väl att ge sig så småningom.


Nu har mina nejlikor gett upp men de överlevde i över en vecka och hade säkert klarat sig ännu längre med lite bättre omvårdnad. Det som är bra med nejlikor är att man får väldigt många små söta blommor som man kan fördela över huset i små vaser. Lite grönt här och där piggar upp otroligt och det kan behövas när vintern kom tillbaka.

Nu börjar det bli dags att krypa till kojs. Behöver energi inför morgondagen då huset kommer att fyllas av ett glatt gäng med födelsedagsfirande barn. Bäst att passa på och njuta av lugnet före stormen.
En härlig helg med massor av mys önskar jag dig som kikar förbi!






Inga kommentarer: