fredag 6 mars 2009

Baka, baka liten...


I helgen är det dags för bullbak igen. Bullarna som jag bakade på sportlovet för att ha i frysen lagom tills det var dags för Hugos kalas har redan gått åt. Om en vecka är det dags för den stora tilldragelsen i en blivande 6-årings liv. Han ser verkligen fram emot sin maskerad och vill ha både prinsesstårta, kladdkaka och en massa annat gott hembakat. Det gäller att börja i tid med andra ord.
Det är mycket tankar kring existensiella frågor som pågår hos honom just nu. I kväll hade vi den här konversationen vid sängkanten:
-Mamma, nu vet jag varför människorna måste dö.
-Jaha, varför då?
- Om inte människorna dör kommer jorden att bli alldeles för full. Alla människor kommer inte att få plats och därför måste man dö. Jag blir så ledsen att jag nästan börjar gråta när jag tänker på att man måste dö.
-Ja, det är inte roligt att tänka på men du kommer att leva länge.
- Men mamma, tänk om man kunde uppfinna en medicin som gör att man lever för alltid!
Vilka fantastiska funderingar de har, våra små!
Ha en riktigt skön och härlig helg och njut av livet innan jorden blir överbefolkad!

Inga kommentarer: