tisdag 12 maj 2009

Lyckans minut!

Mitt hjärta hoppade ett extra slag när jag såg meddelandet i min mobil på lunchen idag- Elsa har fått en lillebror! Blev så glad för mina goda vänners skull. Tänk att få hålla en nyfödd bebis på sin arm, ett nytt liv att omhulda, vörda och älska. Så underbart!!!

Lyckans minut

Är det sant att jag håller ett barn på min arm,
och ser mig själv i dess blick,
att fjärdarna gnistra och jorden är varm,
och himmelen utan prick.

Vad är det för tid,
vad är det för år, vem är jag?
Vad bär jag för namn?
Du skrattande knyte med solblekt hår,
hur fick jag dig i min famn?

Jag lever, jag lever!
på jorden jag står.
Vad har jag varit förut?
Jag väntade visst miljoner år
på denna enda minut.


Inspirerad, dagen till ära, satt jag och pysslade med mina tre små mirakel efter middagsmaten. Simon och Maja gjorde kreationer i play-doh medan Hugo och jag gjorde små skyltar till paket och dylikt. Idéerna till skyltarna har jag fått från de fina bloggarna "Fröken fräken" och "Min dröm om lantstil".Hjärtat är utstansat från en sned och vind pepparkaksform från mitt barndomshem. Tanken är att jag ska hänga det på paketet till den lilla gossen. Köpte jättesöta kläder till honom idag. Det kan ju behövas med tanke på att han har en storasyster sedan tidigare. Tyvärr kan jag inte visa bilder på kläderna än- det kan ju hända att "någon" *ler* läser det här.

Dags att krypa till kojs!

Sov gott och dröm vackra drömmar!
Kramar Anna-Lena

7 kommentarer:

Ardisia sa...

Så mysigt! Då fick lillen samma dag som min speciella son :))
Guds gåvor..

jättefina skyltar du gjort! Tack för ideet! Tror att till och med kan lyckas med såna ;)

Ha det bra, och kom & visa de små kläderna sedan ;)) Kram

STENLYCKA sa...

Ja det är så underbart vilken lycka, jag vet hur det känns, blev farmor för en månad sedan.
KRAM

Vit som snö sa...

Åhh vad mysigt! Jag väntar också på ett nytt liv till en nära vän, det är såå mäktigt. Idag kunde man med ögat se hur denna lilla varelse flyttade sej runt, hela magen rörde sej. Är det inte det mest otroliga som finns!
Vilka vackra skyltar ni gjort du o barnen!
Kram Cilla

Inspiration i vitt sa...

Hej AnnaLena, tack för rar kommentar.
Vilka otroligt söta skyltar ni gjort, så fina att dekorera med och dikten var så vacker.
Kram på dig/ingela.

Flaggduken 2 sa...

Hej! Här hemma har det varit fullt upp, det är ett par dagar sen jag var på din bligg, så mycket fint att kika på. De små söta skyltarna är sååå fina, har också fundrat på att göra en "härmapa". Vad har du använt att stämpla med?
Fint blev det!
Må så gott!
Kram Petra

Anna-Lena sa...

Hej!

Jag har använt stämplar från Clas olsson och lera från Panduro. Enkelt och jätteroligt pyssel som man kan hålla på med i all oändlighet, om man har tid... Kram Anna-Lena

Mjuka sa...

Så roligt med en liten!!! Älskar de små skyltarna, är det keramik eller???
kram Malin