fredag 1 maj 2009

I stället för pelargoner...

bidde det idag en liten, sliten, söt mjölkpall och ett gammalt vackert lakan. När jag var på väg till Plantagen, tidigare idag, såg jag till min förtjusning att en liten gårdsloppis var öppen i närheten. Loppisen som ligger i Krogsta hör till mina absoluta favoriter - ett riktigt smultronställe- och där kan man med lite tur hitta fina, gamla saker.
Turen hade jag med mig idag. Pallen fick jag för 20 kr och lakanet för 30. När jag granskade pallen lite mer noggrant upptäckte jag att någon har, väldigt försiktigt, ristat in förkortningen DIF. Och det är klart att en bonde måste ju heja på Djurgården förstås. Min pappa hade blivit glad , för det var hans favoritlag med. Det känns som om pallen har hamnat i rätt familj och den ska inte målas vit! Fast man vet ju aldrig...

Lakanet fick bli en duk till vårt bord ute på verandan. Blommorna tänker jag nog vänta lite med ett par veckor. Frosten var ju tyvärr här igen i natt...men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.
Njut av det vackra majvädret!
Kramar Anna-Lena

6 kommentarer:

Cc sa...

Vad smart med lakanet som duk, du har så smarta ideer. Ha en forsätt ha en skön helg

Elsa sa...

Pallen är mycket söt, sliten men vacker.

mvh,
Elsa

mimmuli sa...

Va söt liten pall du hittat=) Roligt med Djurgårdens idrotts förening märke=) fina bilder=)

Helena sa...

Vilken charmig liten pall! Jag har inte heller satt ut några pelargoner än, får nöja mig med penseérna så länge. Har provat att vika servetter till små skjortor nu, det blev jättefint! Ska ha det på dopet, lägger upp en bild på dukningen då! Tack igen! Kram Helena

designochsnickeri i lantlig stil sa...

Vilka fynd du gjort!!Fint med lakanet som duk,bra ide;jag har inte tänkt på att man kan ha det som duk,jag har sytt gardiner av mina gamla lakan:)VI antog att det inte gick att skicka sakerna idag,röd dag som det är,det får bli på måndag kraam Eva

Vitt o Vältummat sa...

Det är pallar och lakan och sånt som gör en loppisrunda lyckad:-)
Ha en bra kväll
Kram Åsa