lördag 23 maj 2009

Rött är sött...

och även om vitt är min favorit tycker jag att lite färg kan vara fint emellanåt, speciellt för barnen. De senaste dagarnas väder har mer lockat till lite inomhuspyssel och då den loppistokiga mammans och familjens veranda har börjat bli smått övermöblerad fick den här lilla soffan flytta in i vårt arbetsrum. I den lilla soffan, som blev ett ypperligt elementskydd, har jag ställt lite korgar med Majas favoriter. Hon har ju inget eget rum ännu så jag gör mitt bästa för att skapa en liten mysig hörna åt henne i vårt arbetsrum.
Prickar är jag svag för och små dockserviser med. Den här servisen i plåt från Clas Olsson passar vår lekglada två-åring perfekt. Skönt att inte behöva vara orolig för att någon del ska gå sönder och skada små händer.
Nu ska jag skynda mig ut för att storröja lite ute i förrådet. Med lite tur kanske jag hittar något fint som jag glömt bort där.... Tusen tack för alla goa kommentarer. De gör mig sååååå glad ska ni veta!
En härlig helg med massor av mys önskar jag dig!
Kramar Anna-Lena ♥



25 kommentarer:

Vitt o Vältummat sa...

Visst är rött och vitt fint ihop. Det är en av mina favoriter också. Och prickigt får mig alltid på gott humör:-)
Ha en bra dag
Kram/Åsa

Pieni Lintu sa...

Rött är värkligen sött..passar med vitt!! :)

Ardisia sa...

Hej! Visst är det kul med lite färg :) Kul att höra att även hos andra har det blivit liiiite övermöblerat haha!

Servisen är jättefin likaså soffan och kuddarna!
Ha en skön kväll :) Kram Ardisia

Elsa sa...

Röd och vit går väldigt bra ihop, deras kombination är fräsch och ren!

Trevligt veckoslutet!

Helena sa...

Ja, jättehärliga färger, rött livar verkligen upp, det får mig att tänka på jordgubbar och sommar! Kram Kram Helena

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja, rött är sött och speciellt den lilla servisen, så gullig. Och det vita blir ännu finare om det är lite lite färg till också.
Ha en bra lördag
Kramis AnnaMaria

Cc sa...

Tänk vad härligt det är med lite färg i allt det vita och sedan att se att sånt man själv hade är så rätt idag. Ja förutom kläderna från den tiden det sätter jag banne mig inte på mig i gen. Kram

Vit som snö sa...

Absolut, barnen behöver lite färgklickar runt sej!
Vilken ursöt servis!
Och den lilla bänken med kuddarna var jättefin!
Ha en skön lördagskväll!
Kram Cilla

Jenny sa...

Hej Anna-Lena!
Vad fint det röda är mot det vita!
Gillar de där kuddarna skarpt:)

Jättekul att du vill vara med i min tävling oxå!

Ha en skön lördagkväll,
Kram Jenny

Ida sa...

Vilken mysig hörna din lilla flicka fått. Visste inte att Claes Ohlsson hade så fina serviser. Jättecharmig och praktisk ju. De egenskaperna brukar ju inte gå hand i hand=)

Ha det så gott.
kramar Ida

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Ja, oj va söt den servisen var i röda prickar. Finns den på Clas Ohlsson, då ska jag ila dit och köpa till lilla Hannas 4-årskalas.
Min bricka är från Åhlens. De har ju detta tyg även på metervara.
Åhlens har faktiskt bra design och denna påminner om Josef Frank.
Ha det så gott!
carin

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Natti, natti; nu tar jag en kvällstur med cykeln! Ljuset är så härligt här!;-)
Har gjort en rabarberpaj, men den får vänta tills imorgon
Sedan blir det natti, natti
Carin

STENLYCKA sa...

Vilken söt servis och att den var röd och vit gjorde den ännu gulligare.
Trevlig fortsättning på helgen!
KRAM

Vit Spets sa...

Godmorgon!
Härligt med rött/vitt det gillar jag oxå fast jag är ganska så snål med färger här hemma nu på sommaren - varför det vet jag inte. Plåtservisen var hur fin som helst...

Önskar dig en härlig söndag
//Siv

Britt sa...

Hej! va kul att du vill vara med i min utlottning!

Va fint du har gjort det med de röda dynorna. Jag är också väldigt svag för prickigt!

Kram britt

hagagården sa...

Tack för titten.
Den tredelade spegeln fick jag betala 350.- för helt otroligt billigt jag vet att dom är dyra kikade på en på syster lycklig när jag var i stockholm sist och den kostade 1700.- vill jag minna,jag har betställt en provdocj´ka nu från olssen o jenssen,jag längtar så till jag får hem den,annars så finns det fina provdockor att beställa på himlarummet,kolla där får du se i deras webbutik.
kram o ha en go dag
ninni

Unknown sa...

Visst är det härligt med prickigt!
Den där servisen var väl för charmig!

Kram Maud

promenader på landet sa...

Åhhh vad fint det är med rött och vitt! Dunorna till soffan är jättefina och servisen också! Jag gillar det verkligen! Ha det så bra! Kram Maria

Huset vid ån sa...

Hej Anna-Lena! Tack för din fina kommentar hos mig...Vilka fina bilder du tagit! Såå fint med det röda o vita! Jättesöt servis du hittat på Claes ohlsson, där finns det mycket! Ha en fortsatt bra dag! Kram Therese

Inspiration i vitt sa...

Vilken glad och inspirerande hörna du har gjort till din lilla flicka, och servisen är så gullig så.
Kram på dig/Ingela.

Kerstin sa...

Hej hej!

Jättefina bilder, visst är det färgerna som gör det! Det vita står ju i sådan vacker kontrast mot lite färg...

Må så gott!
KRAM!!

sanna sa...

Vilka härliga bilder! Mycket fint!

Anki sa...

Tack gulliga gulliga du!
Det värmer så med uppmuntrande ord när man håller på att drunkna i färg...o möbler, hihi! Bär ut o släpar in, ångrar mig och så börjar det om igen, puh!
Att man aldrig blir nöjd, haha!

Jättefint med det röda...o vilken fin liten servis!

Jag skulle oxå vilja ha en veranda...men jag har ju trots allt blivit beviljag med en något vinglig brygga, hihi...Passar mig perfekt som har noll balans *fniss*...tur att det finns räcke på den!

Ha en underbar söndag!
Stor kram! Anki

Vita små hjärtan sa...

Rött o vitt är ju så fint! Vilken gullig servis. Kram Agnetha

Lilla hjärtat sa...

Hej!
Tack för kommentaren hos mig.
Vilken fin blogg du har, den måste följas!
Vilket fint hem och jag blev helt förälskad i bilden på saftkslaset i trädgården!

Kram Anna-Karin