tisdag 5 maj 2009

Vakre hjem och nya kuddar...

Blev oerhört inspirerad av en bild från senaste numret av "Vackre Hjem" och när kuddfodralen från webbutiken "Gårdsromantik" anlände idag var det liksom klippt. Ni vet hur det är, när man börjar ändra på något litet, så slutar det ofta med att hela rummet blir om-ändrat... Har länge önskat mig en ny vit soffa men nu kan jag leva med min bruna ett litet tag till.
Tyvärr har jag inte en någon vacker quilt så i soffan hamnade i stället ett sofföverdrag från övervåningen. Nya kuddar letades upp...bland annat de som ursprungligen hörde till soffan. Ni får ursäkta den hemska tidningshögen under bordet. Ja, man hinner inte fixa allt...
Är väldigt nöjd med mina nya kuddfodral från House Doctor. Skulle nog kunna tänka mig ett par till.

I korgen har jag tänkt rulla ihop och förvara lite filtar men hann inte så långt. Denna är inköpt på Plantagen.
Ett vitt soffbord vore inte helt fel men är lite svag för ekbordet som min kära make har snickrat ihop. Det får hänga med ett tag till.

Än så länge har vi även lite moderna möbler i vardagsrummet men i sommar när jag, förhoppningsvis *ler*, får lite tid över till mina målningsprojekt kommer nymodigheterna att bytas ut. Bilderna är tyvärr lite mörka men med blixt blev bilderna inte heller riktigt bra. Knepigt!

Fyndade en liten koffert häromdagen, kanske något för min fula tidningshög???? Eller barnens pussel??

Orkideérna i fönstret byttes ut mot murgröna och lite annat smått och gott, bland annat en av de små tavlorna jag hittade på loppisen.
I afton har barnen invigt soffan och idén med det vita överdraget hängande löst över soffan fungerade sisådär. Lilla Simon var oerhört söt när han försökte rätta till det. Han sa: -Mamma, det är ganska svårt att få det fint. Lilla gubben, han försökte i alla fall. Vi får väl se hur länge "mamma" orkar rätta till det...Tänk vad "Vakre Hjem" och två nya kuddfodral kan ställa till det!
Varma kramar Anna-Lena
Ps. Nu ska jag gå och rätta till soffan, fniss...





7 kommentarer:

Cc sa...

Ja ha vad säger man om det, du satte just griller i huvudet på mig nu när jag kollade in din blogg. Det är så fint och det stämmer ser man nått så är man körd då är det bara ork och plånbok som kan stoppa en. Kram

Vitt o Vältummat sa...

Så fint du har och vilken gullig son det verkar vara. Som bryr sig om att överdraget ska slätas ut:-)
Små gulliga tavlor slänger jag mig över på loppis.
Ha en bra fortsatt kväll
Kram/Åsa

Anonym sa...

Hej, en så mysig blogg du har och fint blev det i soffhörnan, måste köpa tidningen idag!
Ha det gott!
Kram
Agneta

Flaggduken 2 sa...

Allt som man måste rätta till är jobbigt men ibland är det värt besväret, eller så får du göra som jag dvs fixa till det när man ska få gäster*fniss*.
Jag har också oändligt mycket att måla i sommar känns tungt nu, men blir bra när det är färdigt.
Må så gott vännen!
Kram Petra

Flaggduken 2 sa...

...jag glömde, vilka snygg-snygga kuddar du köpt!kram

mimmuli sa...

Jätte fina bilder=) Ha de så bra..

Kram

Inspiration i vitt sa...

Ja tänk vad mycket inspiration man kan få ibland och det är så härligt för då händer det grejer hos en. Dina kuddar passade så fint i din soffa och fint vart det med överdraget oxå.
Kram på dig/Ingela.