söndag 10 maj 2009

Vitfrossa!

Älskar vitt och vita blommor och de senaste dagarna har jag drabbats av en ordentlig "vit-frossa". Vid mina besök i blomsterhandeln har det nästan enbart smygit sig ned vita, vackra blommor i vagnen med undantag för lite lavendel och silverek.
Fick tipset av Ingela med den vackra bloggen "inspiration i vitt" att använda mina nysilverfat under blomkrukorna. Blev jätteglad för tipset och numera är mitt köksfönster väldigt mycket finare!

Här skymtar vita pelargoner och min lampkjol fyndad på Tradera, en riktig guldgruva för alla som älskar inredning.
Vårt körsbärsträd stå i full blom och det är inte svårt att förstå att denna vackra blomsterprakt har inspirerat många konstnärer.

Har bytt ut mina överblommade orkideér i vardagsrumsfönstret mot murgröna och empirekrukor från Gustavsberg. I mer än nio år (ja, du läste rätt) har jag haft samma krukor med blommande orkideér där så det var verkligen dags för lite förändring!

Min söta lilla "Arvid" följde med mig hem från fjolårets antikmässa! Visst är han oemotståndlig! Det äldre paret som sålde honom till mig kunde inte låta bli att dra på smilbanden när jag ville ha honom. En 36-årig kvinna hörde väl inte till deras målgrupp bland antikhandlare och äldre damer med "lila" hår!
I fredags kom mitt fina insynsskydd som jag beställt från Eva och hennes make Johann. Jag är så glad över det. Beställde också en fin "carpe diem" tavla men bild på den kommer senare.
Önskar alla härliga bloggare och besökare en skön vecka!
Kramar Anna-Lena






6 kommentarer:

Inspiration i vitt sa...

Hej AnnaLena, ja visst är det fint med silverfaten under krukorna, jag har så ute oxå under stora zinkhinkar och det är såå vackert, kul att jag kunde inspirera dig. Vilka otroligt vackra fönster skydd du köp ojoj vad de var fina.
Kram på dig/Ingela.

La luz del norte sa...

Så nydelig det ble med allt det hvite!! Og - så heldig du er som har et nydelig tre i hagen utenfor vinduet ditt!! Ønsker deg en riktig god uke!

Solrosa

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Va härligt med allt ditt vita säger jag som just nu visar en röd pelargonia. Men jag har också mycket vitt men har egentligen inte visat ngt sådant ännu i min blogg. Det vita är så lugnt och avstressande. Däremot blommar visst vita pelargonior momdre än de med färg har jag hört men vet inte om det stämmer.
Ha en bra ny vecka hälsar jag dig!
Carin

Kerstin sa...

Hej Anna-Lena!

Visst är det något speciellt med vitt...kanske för att det ger så mycket plats att njuta av andra former och färger, det vackra vita kräver liksom inget och tar ingen plats men är så ljuvligt i sig! Fina, fina saker du visar!

Ha en finfin vecka!
Kramar / Kerstin

Vitt o Vältummat sa...

Ja vitfossa känner jag igen. Letar alltid efter vita blommor när jag är på Plantagen tex:-)
Insynskydden är ju superfina!
Ha en bra dag
Kram/Åsa

Vikeskärs hem och vardag sa...

Jättefint :) Det var ju jättefint med silverfaten under.
Ha en bra måndag, kram