fredag 13 februari 2009

Garagerensning

Här har vår snälla granne, Adam, precis hjälpt oss att lyfta in skåpet som stod och dammade i garaget i väntan på bättre tider. Är väldigt nöjd med att vi beslöt oss för att ta in det.

Är inte helt överens med denna blogg ännu. Varför placeras alla bilder före texten? Jag vill ju ha dem nedanför, efter texten . Antar att det är någon inställning som är fel, har försökt att klippa ut bilderna och lägga dem efter. Men ingenting händer. Kanske är det så enkelt att man arbetar tvärtom i det här bloggverktyget, för mig känns det bakvänt. Får testa mig fram helt enkelt.


Förra helgen fick vi en snilleblixt. Ut åkte Billy bokhyllorna från Ikea och in kom det gamla antika skåpet som i evigheter stått och väntat på Majas rum. Blev väldigt nöjd med omdaningen. Skåpet gav vårt vardagsrum en helt ny karaktär och pryder nu sin plats där i stället för att stå i ett dammigt hörn i vårt överfulla garage. I vanliga fall brukar jag blogga på metrobloggen, av en slump hamnade jag där för ett halvår sedan när jag först började blogga. Skapade ett konto här också men det är svårt att lära gamla hundar att sitta, tyckte att det var krångligt att lära mig ett nytt blogg-verktyg. Men samtidigt frestar blogspot med sin fina lay-out, besöker ofta många bloggar i lantllig stil här och därför gör jag nu ett nytt försök. Skam den som ger sig. Som många andra har jag också fastnat för den slitna fransk-danska lantliga inredningsstilen. Tycker att den är rogivande och oändligt vacker. Sakta men säkert håller hela vårt hem på att omvandlas -vit färg och loppisfynd står högt upp på min handla lista. Precis som Selene, på doktorsvillan, uttrycker sig har jag också blivit smittad av allt det vackra vita och slitna.




Inga kommentarer: