söndag 22 februari 2009

Ja, se det snöar...

Vilken tajmning! Äntligen kommer det ordentligt med snö i det annars rätt snöfattiga Stockholm, åtminstone denna vinter. Blir såååå glad för alla barn som är lediga från skolan och har sportlov. Förhoppningsvis lättar snöfallet snart och följs av vackra dagar med sol och kyla. Finns det något härligare en riktiga vinterdagar när solen strålar och man kan åka pulka, skridskor, bygga snögubbar eller bara leka i snön. Men efter lovet får snön gärna försvinna för min egen del för jag längtar efter den underbara våren... men den kommer ju alltid förr eller senare.
Det känns rätt bra idag för alla våra barn åt frukost med aptit. Två har haft magsjuka och en har klarat sig, hoppas att det håller i sig (ta i trä...).

Kanske kan vi gå och och leka i snön om ett par timmar. Tror att det är för kallt att göra snögubbar. Min förra, lilla gubbe levde bara i ett dygn därefter regnade han bort... snyft!




Hursomhelst ska vi njuta av vintervädret de närmsta dagarna. Vad härligt det ska bli.
Fortsatt skön söndag önskar jag dig som tittar in och till alla sportlovsfirare önskar jag ett härligt lov med mycket bus och skoj!






Inga kommentarer: