fredag 27 februari 2009

Välkommen hem till oss

Vår lilla veranda

Tänkte visa lite bilder från vår hall hemma. Vi renoverade den för 2 år sedan och det enda jag ångrar är att vi inte lade in ett trägolv i gammaldags stil. Vi valde i stället en liknande parkett som vi har i övriga huset och jag kan förstå vår tankegång för vi ville ha en enhetlig stil i huset. Nåja, det kanske blir ett trägolv så småningom.

Älskar mårbacka pelargoner
Bilderna är från förra våren när körsbärsträdet på framsidan stod i full blom. Längtar lite till våren när jag ser bilderna och jag är glad över att vi snart är där.


På ena väggen satte vi lite pärlspont och en medaljongtapet (mormors tapeter) med silvriga och grå inslag. I sekretären ryms en liten datorhörna.


I höstas påbörjade vi en badrumsrenovering och då passade vi på att ta bort ett stort element i hallen . Änligen fick vi lite bättre förvaring i form av en garderob och en liten nätt byrå. Vilket var väldigt bra, för förvaring kan man aldrig få för mycket av.

Den "fula" furutrappan byggdes in med pärlspont och under trappan fick vi också lite mer förvaring i form av en liten skrubb där vi bland annat har ett litet skafferi. Tyvärr samlas även lite bråte därinne...




Tycker mycket om väggord och det här har jag skrivit själv.




En liten hälsning till våra kära gäster innan de går hem. För tillfället är jag på jakt efter en fönsterkarm att hänga framför hyllan som ursprungligen var ett fönster.


Här hade jag tänkt infoga en bild på hur vår hall såg ut innan renoveringen men jag är inte riktigt överens med bildhanteringen ännu. När jag laddar över bilder kommer de i ordning och därefter kan jag inte flytta dem. Borde gå tycker jag, kanske någon har ett tips att ge mig. Det var allt för i afton, nu måste jag försöka studera en stund.
Med önskan om en god natt!








Inga kommentarer: