fredag 27 februari 2009

Törnrosasömn

God morgon,

har lyckats övervintra ett par pelargoner som jag försiktigt håller på och väcker ur deras vintersömn. Mitt rosmarinträd verkar också ha överlevt men det är lite för tidigt att ropa hej ännu. Jag har också passat på och tagit några sticklingar från ett par långa, rangliga mårbackapelargoner. Får se hur det går. Har tyvärr inte särskilt gröna fingrar men försöker i härdigt ändå.


Här är en detalj från en av zinkkrukorna som pelargonerna står i. De ser tyvärr inte särskilt roliga ut ännu men bild kommer förhoppningsvis på dem framöver.


Något annat som håller på att vakna till liv ur sin djupa sömn är videungen. Ska gå en promenad idag och se om jag hittar ett par kvistar att plocka in. Visst var Elsa Beskow duktig, författarinna och konstnärinna på en och samma gång. Tänk om man hade haft hälften av hennes talang.

En riktigt skön helg med massor av mys önskar jag dig som kikar förbi!






1 kommentar:

Feeah Faerie sa...

du... som vet allt, vet du vart jag kan få tag på typ 40st vykort eller kort med videung-motivet?