onsdag 25 februari 2009

Tur till Sigtuna

God afton!

Det blev inget pimpelfiske idag. Vi var i stället ute i trädgården och gjorde snöskulpturer. Snön var alldeles perfekt för det. Skulpturer och skulpturer vet jag väl inte riktigt om det blev, låt oss i stället kalla det för kreationer. Simon gjorde världens största klot och Hugo någon slags indian. Själv försökte jag mig på en dalahäst men maken tyckte snarare att det liknade en sphinx. Nåja, roligt hade vi i alla fall.

Tog mig en svängom till Sigtuna på egen hand och fick verkligen ångra att jag glömt kameran hemma. Såg väldigt mycket fint som jag skulle ha velat lägga ut på bloggen. Besökte bland annat butiken "Underbara ting" vars namn är väldigt passande, ville köpa nästan allt jag såg därinne. Butiken öppnade i december och idag var första gången jag var där. Köpte några små saker som jag kommer att visa i morgon.

Nu måste jag damma av skolböckerna och lägga mig i badet med min egen kurslitteratur. Ska till universitetet på måndag och har några uppgifter att göra fram till dess. Tidsoptimisten startar alltid för sent, tyvärr! Jag är ett hopplöst fall...

Med önskan om en fortsatt skön kväll!

Inga kommentarer: