söndag 15 februari 2009

Madonnafeber

Har blivit väldigt förtjust i madonnor.Den här madonnan är min första och enda, än så länge och inköpt på Tradera. Madonnor som håller ett barn i famnen tilltalar mig mer än de utan, tror att det är för att det väcker moderskänslorna inom mig. Den här vackra madonnan är från 1921 och troligtvis tillverkad av en konstnärinna som hette Astrid Aagesen. Ljuset är lite eget hemmapyssel.
Madonnan och barnet i skymningen.
Tyvärr har jag inte bara fått madonnafeber idag utan även riktig feber. Det är andra gången på två veckor som jag är lite krasslig och det känns tråkigt att det är på mina lediga dagar. Som tur är börjar jag först på tisdag och tills dess mår jag förhoppningsvis bättre. Fyra arbetsdagar kvar, sedan är det sportlov. Det är inte klokt vad tiden rusar förbi, innan vi hinner blinka är våren och sommaren här igen. Det är så härligt när vi går mot ljusare tider.

En riktigt skön söndag önskar jag dig som tittar förbi!

Inga kommentarer: