måndag 16 februari 2009

Vårryck

När den lite starkare februarisolen börjar strila sitt ljus genom våra fönster hemma ser man helt plötsligt alla små fläckar som inte synts tidigare i vintermörkret. Samma tid varje år skapar detta ljus ett vårryck hos mig. Jag städar, fejar och röjer i varenda hörna, fyller huset med ljuvliga tulpaner och rumsterar om. Njuter av att äntligen få lite ordning på torpet. I torsdags passade jag på att ta en sväng till en loppis i Knivsta. Fyndade bland annat några gamla glasburkar som fick bli dekorativa tulpanvaser. Min fina Ittala vas har tagit en "time-out" och hamnat i vitrinskåpet i stället. På loppisen gjorde jag även ett par andra fynd som jag nu håller på och små pysslar med. Tar lite tid med målningen men snart är jag klar.
Bild på en söt liten flicka får dekorera glasburken från loppisen.

Letade i flertalet affärer efter vita tulpaner i helgen men på grund av alla hjärtans dag gick det inte att uppbringa en enda bukett. Men, det blev rätt fint med lite färg som omväxling mot allt det vita.



Nu är det dags för mig att fortsätta med mitt vårryck. Det gäller att passa på så länge orken och lusten finns.

En underbart härlig måndag önskar jag dig som hälsar på!


Inga kommentarer: