tisdag 24 februari 2009

Det spökar...

(Här är kristallkronan som spökar...)

Ikväll blev det en spontanmiddag med några av barnens dagiskompisar och deras mamma hemma hos oss. Verkligen trevligt! Gillar spontana happenings. Efter maten tog vi vuxna en espresso och barnen sprang runt och lekte kurragömma. Helt plötsligt faller min blick på speglingen av kristallkronan i burspråksfönstret och jag ser att kristallkronan gungar. Jag tittar på kristallkronan och den står alldeles stilla. Jag vänder mig då om och tittar på vår andra kristallkrona¨och den är också alldeles blickstilla och då blev jag verkligen konfunderad. Till saken hör att vi flyttade kristallkronan till vardagsrummet häromdagen, den har alltså en ny placering i huset. Mamman som besökte oss såg min reaktion och jag berättade vad jag sett, därefter började vi att skratta.

Härpå följde en massa experimenterande. Barnen fick hoppa i soffan för att se om fönstret började skaka. Jag satte kristallkronan i lite gungning för att se hur speglingen i fönstret skulle bli och jag kan säga så mycket som så att vi lyckades inte återskapa min minnesbild av gungningen. Vår teoretiska slutsats blev att det förmodligen var en optisk synvilla, ett hjärnspratt eller så kanske det faktiskt spökar här i Märsta.......

En riktigt härlig tisdag kväll önskar jag dig som tittar in!


I bakgrunden skymtar man burspråket där "illusionen" uppstod. För er som är intresserade av mer "spooky" saker och vill se ett "riktigt" spöke. Klicka på länken nedan.

Inga kommentarer: