onsdag 1 april 2009

april, april din dumma sill

Glöm inte bort att det är 1 april idag. Min son, Simon, har redan lyckats lura mig nu på morgonen, den lilla rackaren. Själv går jag och grunnar på något klurigt skämt. Tar tacksamt emot förslag om du har något bra på lut.

Häromdagen planterade jag lite penséer ute och inne. Ljuvligt söt liten blomma. Att ge bort en pensée betyder på blomsterspråk: Jag tänker på dig! Namnet kommer från franskans pensée som betyder just tanke. Kanske något att "tänka på" när man väljer blomma till en kär person.

När jag gick runt huset upptäckte jag äntligen några vårtecken i vår trädgård.
De är fortfarande väldigt små men trots allt är något på gång.
Här kommer snödropparna som jag planterade i höstas...

... och gullvivan som jag "hittat"!.

Köpte också en ny julros. Den som jag köpte tidigare är inte så pigg längre, får se om den överlever. Spanar för fullt efter min sädesärla men det är lite tidigt än, oftast kommer den mellan den 10- 16 april.
Med önskan om en rolig första april!




5 kommentarer:

Nicole sa...

Så roligt att hitta till din fina blogg! Att plantera penséer = säkert vårtecken!! Här är det för kallt ännu, men snart...
Kul att du ville vara med i min utlottning, lycka till!

Unknown sa...

Hejsan vännen!
Vackra bilder, blir så vårglad!!
Ja det är en klok ide, några av de ställen som boken går att boka på redan nu är iallafall nätbutiken;
homenumberone.se, meandmyhome, cillascottage, alvashus, cestlavie mfl. Åh blir så pirrig och stolt, känns så overkligt... kram petra

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Tack för titt & kommentar på min sida! Kul med nya besökare..å som jag sedan hittar kan titta in till åxå =)

Vilken fin blogg du har!
Å penséer är så vårigt och så sööta!!

Ha en trevlig helg!
Kraam från Benita

Skomakartummen sa...

Kom du på något aprilskämt? Ja... sonen min lyckade också lura mig med så simpelt att jag skulle ha spillt på mig. Dessa små... kram sari

Jes/Vita villa vila sa...

Hejsan,

Vilken fin blogg du har! Hittade dig nu precis & hit kommer jag gärnaigen :) kul!

Trevlig helg!

Jes