onsdag 29 april 2009

Rosor äro röda...

violer äro blå, smultron äro söta och du likaså. Visst är det underbart med rosor. Här hemma har vi en pågående rosinvasion... Brickan ovan är ett litet loppisfynd som jag ska placera ut någonstans. Har inte kommit på var bara...fler än jag som känner igen den problematiken...

Maja ska också få blomma ut i sommar. Den här söta klänningen med rosor hittade jag på Lindex. Det föreligger dock en risk att hon kommer att smälta in för bra i omgivningen och bli väl kamofluerad tillsammans med de nya dynorna från Rusta.

Mina pelargoner börjar se riktigt fina ut nu. Borde ta lite sticklingar i från dem. Föremål i betong tycker jag kan vara fint i trädgården och blev därför glad när jag hittade dessa små betongrosor på Ica Maxi. Alla goda ting är tre.

Har börjat småröja lite ute på vår veranda. På bilden nedan skymtar man vår sommarkyl, ett gammalt kylskåp som jag förra sommaren målade "bubbelgumsrosa". Och i år vill jag ha allt vitt....

En riktigt härlig dag önskar jag dig som kikar förbi!
Kramar Anna-Lena



5 kommentarer:

Helena sa...

Jag tycker kylskåpet är helläckert som rosa! Keep it! Kram Helena

Flaggduken 2 sa...

Så vackra blommiga bilder, härligt romantiska. Klänningen som Maja fått var superfin, ska göra en härmapa & kolla om den finns i stan.
Kram kram Petra

Vitt o Vältummat sa...

Brickan är bedårande! Visst är rosor alltid "på". Så måste jag rusa till vårt ICA Maxi och se om dom har sådana fina betongrosor. Eller det var något lokalt hos dig kanske?
Ha en go dag
Åsa

designochsnickeri i lantlig stil sa...

Ja,Anna-Lena jag är också rostokig i år,jag letar efter nån fin vaxduk till altanbordet.Gulliga betongblommor,ska titta på Maxi här hemma också:)Ha det gott kram Eva

Vita små hjärtan sa...

Absolut!!. Jag lägger till dig oxå i min lista. Så härliga bilder!!! Kram