onsdag 22 april 2009

Vintage stories...

Har gått och spanat in kollektionen "Vintage stories" på KappAhl en tid. Jag skulle verkligen behöva fylla på mitt klädförråd. Men, ni vet hur det är...man åker till affären, inställd på att handla lite nya kläder och vad kommer man hem med. Jo, kläder till barnen och med lite tur något loppisfynd eller något trevligt till hemmet.
Inspirerad av alla bloggare som hittat så mycket fint hade jag verkligen siktet inställt på lite klädshopping åt mamma och kan ni tro. Jag lyckades. Köpte dessa fina handskar och massor av kläder.....till barnen. Jag är fullkomligt hopplös! Men, jag är väldigt nöjd med mina handskar, kändes dock lite fånigt att använda min 25% rabattcheck på ett par handskar som jag endast kommer använda som en inredningsdetalj.

I kväll har jag gjort ett litet arrangemang på en silverbricka som jag troligtvis kommer placera på min spegelbyrå i sovrummet. På brickan ligger en liten,vit psalmbok som jag ärvt efter min mamma, gamla silverörhängen med markasiter och ett pärlhalsband jag fått av min make till vårt bröllop.

Ångrar lite att jag inte köpte en väldigt nätt silverklämma på antikmässan. När jag frågade säljaren var det var för föremål trodde hon att det var en liten klämma som man satte runt programmet när man gick på teater. Tänk handskar, teaterprogram i silverklämma och lite vackra, gamla smycken - det hade blivit en fin ensemblé. Min lilla mix får duga så länge...
Måste läsa lite kurslitteratur inför morgondagen nu. Är inte bara hopplös när det gäller egna klädinköp utan jag är också en hopplös tidsoptimist.
Hej på en stund!
Kramar Anna-Lena




4 kommentarer:

designochsnickeri i lantlig stil sa...

jag har också spanat in allt fint på Kapphal,tänkte ta mig dit på fredag och se om jag kommer hem med nåt.När man har så stora barn som jag har får man inte handla nåt åt dom:)hur mkt man än skulle vilja:)Ditt arrangemang var jättefint:)dina grejer är snart klara kraam Eva

Vita drömmar och choklad sa...

Mintcremen är inte den bästa =)

Japp, har oxå varit på Kapp Ahl :) De har en hel del fint där!

Fina stolarna blev vitmålade!

Ha en fortsatt trevlig kväll.
Kram Camilla

Helena sa...

Jättefint!!! Speciellt örhängena gillade jag skarpt! Kram helena

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!

Men tack så hjärtligt för dina rara ord..
Roligt att du hittade in till mig, så jag hittade till dig :)
Alltid lika trevligt med nya bloggvänner..

Doppingen är ett vackert hus, det var ett självklart val när vi kom in på bygg-tankar. Spoven är också underbart fin. Gillar Fiskarhedens gamla stil..
Inge roligt att byta kommun, men synd att ni missade ett så vackert hus *ler*

Vad ska du hitta på för roligt idag då?

Klart du får länka till mig. Blir super duper glad :D
Lägger till dig på min sida, så jag hittar till din mysiga blogg igen..

Ha en trevlig dag!! Kramar Maria