onsdag 15 april 2009

Irritato, fustratto!

Min kära make och jag älskar italien: maten, kulturen och språket. Då varken han eller jag är särskilt vassa på italienska (kan väl ungefär en tio fraser) så hittar vi i stället på vår egen italienska. Irrittato och frustratto ingår i vårt lilla vokubulär och det är precis så jag känner nu. Kortläsaren i vår dator har fungerat sisådär den senaste tiden och nu verkar det som att den har gett upp totalt... Ja, man ska väl inte ge sig i första taget men efter att ha testat ca 30 gånger kan jag i afton bara uppvisa lite bilder på vackra snödroppar. Har enträget gått runt i trädgården och spanat efter dropparna jag planterade i höstas, dock utan framgång. De här fina har jag fotograferat hos mina trädgårdsintresserade svärföräldrar- visst är de fina! Eftersom de är lite giftiga har jag avvaktat med att plantera sådana men då barnen har blivit något äldre tänkte jag att det skulle vara lagom till den här våren. Har sett några lökar som är på gång. Med lite tur är det mina droppar...hoppas det! Hade också tänkt visa några loppisfynd men det får vänta tills jag hittar den externa kortläsaren.

En fortsatt skön onsdagkväll önskar jag dig som hälsar på!

4 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Hej!

Härligt inlägg!

Tycker era italienska ord borde läggas in i italienska akademiens ordlista..och kanske den svenska också för den delen ;)

Jättevacker bild på snödropparna!

Kram
Mia

Helena sa...

Snödroppar är verkligen jättesöta! Önskar jag hade en trädgård så jag också kunde plantera sånna. Förstår att du är "Frustratto" angående kortläsaren, skulle själv bli jätte "Irritato" =).

Vita små hjärtan sa...

Oj så somrigt o fint du visar!!! Kram

Vikeskärs hem och vardag sa...

Men oj så fin veranda ni har... Vilken härlig utsikt :)
Hoppas du har en solig torsdag, Annika