fredag 10 april 2009

Smått och gottt

Besökte en liten butik som heter Carmen i Märsta centrum igår. Egentligen var det från början en butik med kosmetika men på senare år har de även börjat ta in lite inredning i olika stilar. Jag hade lätt kunnat spendera hela min födelsedagspeng på två röda därinne för de hade fått in oerhört mycket fint från Miljögården och textilföretaget Svanefors. Stod och klämde länge på underbart vackra hissgardiner i linne och med brodyr och vackra stolsöverdrag med volang. Men andra saker lockar med, vill bland annat göra om min vigselring och därför blev det bara en liten Carpe diem bräda och ett litet hjärta.
Hjärtat har jag tänkt att lilla Maja ska få ha i sitt rum så småningom. Vi ska försöka börja ta tag i våra utbyggnadsplaner nu. Bygglovet blev klart i november och vi har fortfarande inte kommit till skott men jag känner att det börjar bli dags nu.
En riktigt skön låååååångfredag önskar jag dig!
Stora kramar Anna-Lena
(Tänk att den här dagen för många barn förr i Sverige var världens tråkigaste. En del barn fick inte leka, de skulle vara svartklädda och begrunda Jesus öde, som dog för våra synder och plågades hela fredagen. Vilken skillnad mot idag!)

2 kommentarer:

Helena sa...

Vilka fina saker du köpte! Gillade hjärtat jättemycket, skulle kunna få bo hemma hos mig! (: Ha en fortsatt mysig påsk! Kram Helena

{oc cottage} sa...

You pictures are beautiful!

m ^..^